Právě jsme pro vás spustili nový e-shop.
V případě technických problémů nás kontaktujte na brno@mojerc.cz

KAVAN 304TS TwinShark 2700mm - ARF

Kód: KV-KAV02.8077
12 153 Kč –12 % 10 660 Kč
Skladem na e-shopu
Můžeme doručit do:
28.11.2024
Možnosti doručení
Prakticky hotová polomaketa vysokovýkonného českého větroně o rozpětí 2700 mm z téměř nezničitelného, uhlíkem vyztuženého extrudovaného pěnového polyolefinu (EPO) pro termické i svahové létání. Osazen střídavý motor C3548-750, sklopná vrtule 11x8", regulátor R-50SB a 6 mikroserv. "Plně mechanizované" křídlo s křidélky a klapkami, ovládaná směrovka, výškovka a otáčky motoru. Pro 4S LiPo 2600–3300 mAh (min 30C).

Detailní informace

Detailní popis produktu

V roce 1962 Eugen Hänle založil firmu Glasflügel Segelflugzeugbau GmbH., která se brzy proslavila jako první velkosériový výrobce větroňů ze skelného laminátu. Jejich výrobky se vždy vyznačovaly inovativními řešeními – od snadné demontáže křídla a vodorovné ocasní plochy, přes systémy ovládání s klapkami a brzdami, po praktické řešení kokpitu, které se u větroňů všeobecně používají dodnes. Po tragické smrti Eugena Hänleho při leteckém něštěstí v roce 1975 se firma dostala do potíží a v roce 1982 nakonec zanikla.

V polovině 90. let se mladá česká firma HPH (která si již získala reputaci jako výrobce modelů letadel v muzeální kvalitě) ujala výroby jednoho z posledních větroňů vytvořených v Glasflügelu – modelu 304. Do celého světa se tak ze středočeské Kutné Hory začaly rozlétat skvělé stroje: nejprve HPH 304CZ vyráběný s použitím původních forem a přípravků, později modernizovaný HPH 304C Wasp 15m třídy FAI; poté v roce 2006 zcela nově zkonstruovaný jednomístný HPH 304S Shark 18m třídy a v roce 2017 dvoumístný HPH 304TS Twin Shark 20m třídy. A vy si teď můžete užít létání s polomaketou tohoto nádherného větroně o rozpětí 2700 mm poháněnou výkonným střídavým motorem!

Trup modelu je zhotoven z vysoce odolného pěnového EPO (extrudovaného polyolefinu) s důkladnými vnitřními uhlíkovými výztuhami. V přídi je nainstalován střídavý elektromotor C3548-750 se sklopnou vrtulí 11x8“ a regulátorem KAVAN R-50SB s výkonným BEC stabilizátorem napájení potřebným pro napájení 6 serv na palubě. Kryt kabiny je odnímatelný, upevňuje se pomocí čepu vpředu a magnetu vzadu. V přídi najdete dostatek prostoru pro pohonný akumulátor a přijímač. Serva směrovky a výškovky jsou uložena v kýlovce, kormidla ovládají krátkými přímými drátovými táhly.

Křídlo modelu z pěnového EPO je dvojdílné s uhlíkovými nosníky, jejichž vyčnívající části slouží zároveň jako spojka křídla zapadající do duralových pouzder v trupu. Poloviny křídla jsou na místě zajištěny plastovým šroubem. Křidélka i klapky (obojí vyztužené uhlíkovými trubkami) jsou ovládány nezávisle vždy dvěma servy s krátkými přímými drátovými táhly.

Ocasní plochy jsou z rovněž z pěnového EPO s výztuhami z uhlíkových trubek. Vodorovná ocasní plocha se upevňuje ke kýlovce pomocí dvojice šroubů pro snadnou montáž a demontáž.

Na spodní část trupu můžete nainstalovat lehké pěnové kolo s maketami dvířek; pro ochranu spodní části trupu můžete také nalepit plastový chránič, jehož výlisek je dodáván s modelem (vystřihněte podle předlisovaného obrysu a nalepte např. oboustrannou samolepící páskou na trup).

Pro pohon modelu slouží střídavý motor třídy C3548-750 s 50A regulátorem KAVAN R-50SB.

Pro napájení budete potřebovat LiPo čtyřčlánek s kapacitou 2600–3300 mAh se zatížitelností aspoň 30C. Konkrétní typ volte tak, aby vám bez dalšího dovažování co nejlépe vycházela správná poloha těžiště.

Pro ovládání modelu v nouzi vystačíte i se šestikanálovou počítačovou RC soupravou bez speciálních funkcí – v základním provedení jsou křidélka a klapky zapojeny pomocí Y-kabelů vždy jen do jednoho kanálu. Ideální je samozřejmě použití aspoň sedmikanálové počítačové RC soupravy umožňující nezávislé ovládání křidélek a klapek dvěma servy a jejich mixování v roli butterfly brzdy (obě křidélka se vychylují souhlasně nahoru a obě klapky dolů), což dnes umí i cenově dostupný Radiolink AT9S nebo AT10II nebo Futaba T6K či T10J. V takovém případě je nutno nahradit Y-kabely křidélek a klapek v trupu čtyřmi jednotlivými (15–30 cm) prodlužovacími kabely. V návodu samozřejmě nechybí důkladná tabulka s prověřeným výchozím nastavením výchylek kormidel (včetně mixů), abyste Twin Sharka snadno připravili k letu, i když to třeba bude váš první větroň s „plnou mechanizací“ křídla.

ARF set obsahuje: hotový trup, křídlo a ocasní plochy z pěnového EPO s nainstalovaným motorem, vrtulí, regulátorem a 6 servy, návod.

Upozornění

Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví).

Rozpětí [mm] 2700
Délka [mm] 1285
Hmotnost [g] 1950 - 2050
Plocha křídla [dm2] 45
Ovládané funkce S,V,K(2),M,F(2)
Náročnost stavby S0,S1
Náročnost pilotáže P2

Pohon a RC vybavení:

Motor *C3548-750
Regulátor *KAVAN R-50SB
Vrtulové listy *11x8“
Akumulátor KAVAN 14,8V 2700 mAh 30/60C nebo FOXY G3 14,8V 2600 mAh 40/80C
Serva *6x mikro
RC souprava min. 7 kanálů počítačová
*) Součást ARF setu

Doplňkové parametry

Kategorie: RC letadla
Kompletnost balení: ARR/ARF - bez téměř veškeré elektroniky
Rozpětí křídel [mm]: 2700
Typ letadla: větroň

Video:

Video:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: