Právě jsme pro vás spustili nový e-shop.
V případě technických problémů nás kontaktujte na brno@mojerc.cz

Spektrum telemetrie - senzor otáček motoru

Kód: SPMA9569
1 054 Kč
Na objednání
Možnosti doručení

Senzor otáček spalovacích (nitro nebo benzinových) motorů určený k telemetrickým modulům Spektrum TM1000 nebo TM1100. Senzor měří změny magnetického toku - senzor zaznamenává pohyb ocelových částí v jeho blízkosti, např. klikové hřídele a tímto způsobem určuje otáčky motoru.

Detailní informace

Detailní popis produktu

Senzor otáček spalovacích (nitro nebo benzinových) motorů určený k telemetrickým modulům Spektrum TM1000 nebo TM1100. Senzor měří změny magnetického toku - senzor zaznamenává pohyb ocelových částí v jeho blízkosti, např. klikové hřídele a tímto způsobem určuje otáčky motoru.


Senzor otáček nitro nebo benzinových motorů určený k telemetrickým modulům Spektrum TM1000 nebo TM1100. Senzor obsahuje magnet, který vyváří magnetické pole. Hallova sonda, umístěná v magnetickém obvodu, měří magnetický tok magnetickým obvodem. Přítomnost feromagnetických materiálů (železo, ocel) v blízkosti čela sondy (vzdálenost max. 5 mm) způsobí zvýšení magnetického tok. Sonda se obvykle připevňuje do spodní části zadního víka motoru, kde je dostatečně blízko čepu klikové hřídele. Průchod ocelového čepu klikové hřídele kolem senzoru zvýší magnetický tok, což senzor vyhodnotí jako jednu otáčku. Průchod ocelového čepu klikové hřídele je indikován na telemetrickém modulu bliknutím patřičné LED diody. Tímto způsobem se rovněž ověřuje správná činnost senzoru.

Senzor tímto způsobem bez problému funguje u běžných nitro motorů a benzinových motorů do objemu cca 50 cm³. V případě, že čep klikové hřídele je vzdálen od senzoru více než 5 mm (zejména u větších benzinových motorů) nebo je zadní část motoru vyrobena z oceli, senzor nebude správně pracovat. V těchto případech doporučujeme k hliníkovému setrvačníku za vrtulí umístit kousek železného materiálu. Případně lze do setrvačníku vyvrtat otvor, do kterého se zašroubuje ocelový červík. Senzor otáček se pak umístí k setrvačníku. Způsob montáže samozřejmě závisí na konkrétní situaci.



Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: